לזכרו של גיורא רפאלי ז”ל

ע

ב

גיורא רפאלי היה מוזיקאי ומורה לגילוי הקול, אדם מחפש ומשתאה. גיורא גדל בקיבוץ כפר מסריק. בנערותו למד לנגן על קרן יער, והפך לנגן בעל שם עולמי. הוא הופיע עם התזמורת הפילהרמונית בארץ ובעולם, עד שפרש ממנה בשנות השבעים, לאחר שמאס בתחרותיות ובמתחים של עולם המוזיקה. הוא התקרב לעולם הרוחני של התנועה האנתרופוסופית, הצטרף לגרעין שהקים את קיבוץ הרדוף, ולמד במשך שנים את ‘הדרך לגילוי הקול’, שפותחה על ידי הזמרת השוודית ולבורג ורבק סוורדסטרום. גיורא לימד דרך זו לתלמידים רבים, וכתב שני ספרים בנושא: ‘בדרך לשחרור הצליל’ ו’כשהאדם שר’.

לפני כשמונה עשרה שנה פגש גיורא את ראש הישיבה הרב יאיר דרייפוס, שבא ללמוד ממנו את הדרך לגילוי הקול, ובעקבות זאת התקרב ליהדות. במשך שנתיים היה מגיע פעם בשבוע מהגליל ללמוד בישיבה, ויצר קשרים משמעותיים עם התלמידים וחברי הצוות. גיורא הושפע עמוקות מספריהם של הרב דרייפוס והרב שג”ר, ובמשך שנים נהג להגיע ביום הכיפורים להתפלל בישיבה.

בי”ח אב תשע”ז נפטר גיורא, לאחר התמודדות ארוכה ומופלאה עם בעיות בריאותיות. לזכרו ריכזנו בעמוד זה קישורים לדברים שלו ושל אחרים, שיאפשרו גם למי שלא הכיר אותו לפגוש משהו מדמותו.

צור קשר

    ישיבת שיח יצחק גבעת הדגן - אפרת, מיקוד: 90435